tisdag 22 november 2016

Önskar att jag hade lite mer tid....


Jag försöker se något gott i att någon/några elever sprayade skolans korridorer med "liquid ass" idag. Men det är minst sagt svårt.... Visste inte ens, förrän idag, att det finns en sådan idiotisk produkt att köpa. Bajs-spray, Vilket syfte tjänar det.......

Jag försöker se något gott i att yngste sonen brutit foten. Det är också väldigt svårt..... Han ställde upp i en fotbollsmatch igår kväll och gick in i en"dum närkamp" (hans egna ord). Trodde att han bara stukat och åkte hem, men kände idag att det nog borde kollas upp. Åkte till sjukhuset idag och blev kvar i princip hela dagen. Gips i 6 veckor, ev. operation i nästa vecka. Ok! Dom har just flyttat ut på landet. Sonhustrun, som går på utbildning, har inte körkort. Barnen går på dagis inne i stan. Ok! Gilla läget.....

Yngsta dottern lämnade hemmet ikväll storgråtandes. Min älskade "minsting" är en riktigt hemkär tös, och det gör ont i mammas hjärta att se henne ledsen. Men där kan jag faktiskt se något litet gott i att hon trivs i barndomshemmet, att hon inte är less på sina gamla föräldrar. Och nu dröjer det inte mer än tre veckor till hon kommer hem för jul-lov. Det kommer att gå fort.

Jag har påbörjat lite julklappstillverkning nu ikväll. Det anstår väl en syslöjdsfröken att tillverka, åtminstone några, julklappar.  Dels är det roligt, och dels tycker jag själv att det är något extra fint i att ge av sin tid och omsorg i att göra något med sina egna händer, till mottagaren.

Önskar bara att jag hade lite mer tid....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar