måndag 31 oktober 2016

Undrar om påven tar ett glas öl ibland?


Så är han i Sverige och uppståndelsen är stor. Själv bryr jag mig inte så mycket. Det känns som katolska kyrkan stått för så mycket dumt; kvinnoprästmotstånd, abortmotstånd, motstånd mot homosexuella.  för att inte tala om prästerna som förgripit sig på  unga pojkar.
Men bilden på den lille farbrorn ovan ser ju harmlös ut och visst vill vi ha modet att vara riktigt lyckliga!!

Kände mig glad och lycklig efter kvällens AW. Cyklade hem efter några timmar med kollegor på en liten pub här i stan. Hade pratat om stort och smått och ätit den frasigaste, fetaste Fish and Chips och druckit två stycken lagom kalla London Pride, ett riktigt gott öl. Tänkte att om jag bodde i England skulle jag nog lätt kunna tillbringa mycket tid med goda vänner på en pub. Enkelt och trivsamt.


Dock luktade både hår och kläder av matos när jag kom hem, och det var mindre trevligt. Undrar om påven tar ett glas öl med polarna på en pub någon gång. Då skulle han kanske få hänga ut sin kaftan och mitra på vädring......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar