söndag 30 oktober 2016

Sometimes we just need to take a little time for ourselves


Det här är jag i badet nu ikväll!

Jag var i full fart på förmiddagen. Plockade undan, sopade golv, lagade frukostflingor, kex och äppelkaka, skalade potatis och rullade oxrullader. Vädrade sängkläder, tog en långpromenad med dottern. Lagade och dukade till söndagslunch för 7 personer. Plockade och diskade efter lunchen. Tvättade och vek ren tvätt. Cyklade till träning. 
Sen var det skönt att lägga sig i badet med min bok och låta varma bubblor omsluta kroppen.
Känna att den vecka som kommer är lite lindrigare. Inga elever, skriva omdömen, undervisning i nya datasystemet, kartläggning av elevers frånvaro, genomgång av symaskiner, städning i salen, uppsättning av väv, inventering. Kan litegrann spendera tiden som jag önskar, bara tisdagen är schemalagd. Annars gör jag saker som jag behöver i den takt jag föredrar.

I huset är maken och jag för oss själva igen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar