onsdag 5 oktober 2016

Världen är liten


Rosorna i trädgården är helt fantastiska så här års, innan frosten hunnit ta dom. Det är tre små buskar som blommar rikligt med start i juni. I början av sommaren är dom blekt rosa, men så här framåt hösten så blir dom starkt rosa. Nu unnar jag mig att ta in färska så ofta som möjligt, för snart kommer, som sagt, frosten och tar dom.
Tog med en bukett till skolan idag, och hembakade chokladmuffins som jag bakade i morse. Firade min klassföreståndarkollega som fyllde 27 år.
Ja, han är ung, mindre än hälften av mig själv. Mina söner är äldre än honom.
Lite lustigt är det, för han är son till min allra bästa vän från grundskolan, årskurs 4-9. Vi lekte jämt, och var mycket hemma hos varandra. Efter årskurs nio cyklade vi tillsammans här från Uppsala och ner till Ellös i Bohuslän, där familjen hade sommarhus. I gymnasiet gick vi skilda vägar, men våra mödrar fortsatte att umgås. Hon flyttade till Värmland och jag blev kvar i stan. Men så plötsligt dyker hennes son upp och blir min kollega. Världen är liten, som man brukar säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar