lördag 1 oktober 2016

I olika delar av världen






Så befinner vi oss i olika delar av världen, maken och jag!
 I eftermiddags landade han på Bali. Själv har jag "landat" i det höstvackra landskapet här i Uppsalatrakten.
Det är bara så vackert här hemma också. Solen som bröt igenom det gul-röd-gröna bladverket när jag cyklade genom Kvarnbo idag. Alla asplöv som landat i den stilla vattenspegeln på Håga-ån. Det är som konstverk i verkliga livet!
Bali-bilden är från filmen Eat, pray and love. Maken meddelade via sms; "Äntligen framme. Det regnar. Kram"
Jag hoppas och tror att han också får uppleva "konstverk" i sin del av världen, under de kommande 14 dagarna. Det ska väl inte regna hela tiden, och han har ju en kurs att göra också.

Jag har varit lite seg och trött idag, men är heller inte van att komma i säng först vid 2-tiden på natten, så det fick jag bara ta. Har varit på massage, cyklat, tvättat, skurit och torkat äpplen som jag var och hämtade hos en jobbarkompis på eftermiddagen. Avslutar kvällen med pizza framför teven, tillsammans med dottern och hennes pojkvän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar