måndag 24 oktober 2016

Födelsedagsbekymmer....


Det börjar dra ihop sig för makens födelsedag igen. I fjol fyllde han jämt och det var lätt att köpa present och fira honom.
I år har jag kört fast i tankarna på hur jag ska uppvakta honom, mannen i mitt liv!
Han önskar sig aldrig något. -Det jag vill ha köper jag själv, som han alltid säger. Tråkmånsen!!
Man vill ju så gärna ge presenter, men man vill ju också att det ska vara något bra, något genomtänkt och personligt, som överraskar och gläder mottagaren.
Jag har funderat och funderat, har även varit och tittat på en sak han nämnde i somras att han ville ha, men det har inte klaffat, och nu står jag utan och dagen närmar sig.
Ikväll gick jag ut och bokade bord på en nyöppnad restaurang och så skulle jag boka biljetter till en föreställning samma kväll, men när jag äntligen kom in på hemsidan, så visade det sig att biljetterna var slutsålda.
Så nu är jag tillbaka på ruta ett och tömd på fantasi.

Dottern fyller år lite senare i november, och där har vi ikväll kommit överens om vad hon ska få. Lite trist att hon inte får bli överraskad, men det här var något som hon behöver och vill ha, så det fick bli så i år.

Så vad ger man till en man som fyller 61 år, som egentligen har det mesta han behöver i livet??
 Den här tyckte jag i alla fall var riktigt bra, så den kanske jag skriver på födelsedagskortet; 


Kommer nog inte längre i funderingarna i kväll, så nu går jag och sover på saken.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar