söndag 2 oktober 2016

En fin dag

Så skönt det är att vakna av sig själv, utan att ett alarm ilsket ljuder!
I morse vaknade jag till vid 7.30, det var ganska kyligt i sovrummet, och jag var glad att jag bytt till vintertäcket. Var tvungen att gå på toaletten, men sen kröp jag tillbaka ner i sängvärmen och låg och drog mig en hel timme. Såg solen stiga och färglägga träden i skogsbacken, tänkte att det här blir en fin dag! Funderade på hur maken hade det, på andra sidan jordklotet, där klockan redan var eftermiddag.

Började dagen med ett spinningpass och när jag kom hem gräddade jag amerikanska plättar och så satt dottern, pojkvännen, jag och lilla vovven ute i solen på altanen och åt.
Fortsatte i trädgården med trädgårdsfix och gräsklippning, funderade på hur många gånger till som gräset behöver klippas den här säsongen.
Förberedde en ny omgång äpplen att torka innan jag började förbereda söndagmiddagen. Äldste son med  familj hade bjudit in sig.
Det blev en mysig avslutning på den här helgen. Äldsta och yngsta "barnen" tillsammans.
I morgon åker den yngsta tillbaka till Borås.
Det blev en  fin dag.
Men imorgon blir det till att vakna av ett ilsket alarm.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar