söndag 30 oktober 2016

Sista lördagen i Oktober

Idag har jag varit med en kollega på Sy-festival/mässa i Älvsjö. Vi brukar göra den resan både i jobb-och som nöjes-syfte, den här tiden på året.
Det är fantastiskt att se vilken dragningskraft handarbete har! Så mycket människor som är besökare, så många kreativa konsthantverkare, stickerskor, vävare, brodöser, symaskinsförsäljare och andra entusiastiska entreprenörer som är på plats för att saluföra sina varor och visa sina alster. Så mycket kreativitet!
Man blir glad av det!
Man får ebb  i plånboken av det!
Och man blir trött av det!

Med mig hem fick jag några grejer till skolan.
Ett blustyg till mig själv. Ett kuddtyg till mig själv. Ett par sockor och en halsmudd till mig själv.
Och massor av inspiration och idéer!

Ikväll har jag lagat födelsedagsmiddag till äldsta dottern. Visserligen en hel månad för tidigt, men imorgon efter lunch far hon tillbaka till Göteborg, och det dröjer ända till jul innan vi får se henne igen.
På menyn stod;
Krustader med champinjonfyllning och sprudlande Prosecco
Citronmarinerad rödingfilé med sparris och palsternackspuré och en väl kyld Riesling
Limoncellopannacotta med blåbär och chokladrån

Det gick ner!
Eftersom klockan ikväll skulle dras tillbaka en timme, ville vi inte gå i säng för tidigt, så vi avslutade med en film;

En söt historia med snyftvarning. 
På det säger jag Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar