måndag 3 oktober 2016

Dags för detox

Så var jag igång med höstens detox.

Och nu sitter jag och småfryser med huvudvärk....
Kaffeabstinens och omställning för kroppen, men jag vet ju att det går över och då kommer jag att må så mycket bättre.
Det blir en 10-dagars och ett striktare kostschema den här gången. Förutom att skippa kolhydrater, mejeriprodukter, socker, alkohol, kaffe, svart te, kött och fågel, tänker jag nu även skippa fisk och skaldjur och bara äta frukt, grönt, rotfrukter, nötter och frön i olika former.
Passar på nu när jag är ensam hemma. Kan riktigt grotta ner mig i mig själv, och jag tänker vara snäll.
Ska ta en promenad eller cykeltur varje lunchrast, ska ta varma bad varje kväll och lägga mig tidigt för att sova en timme extra varje natt. Helt enkelt bli väldigt osocial.

Kan ju tala om att maken var mycket nöjd med att jag gör detta medan han är bortrest!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar