torsdag 20 oktober 2016

Logistik...

För att driva det här hemmet krävs det att man kan logistik!

Knappt hann jag tömma källaren på sängkläder, tvätta och mangla, byta handdukar och städa efter förra helgens besök, förrän det är dags att ta i tu med kommande helgen!

Jag har möblerat om lite i källaren och bäddat rent och lagt fram nya, rena badlakan.
Jag har planerat mat och även långkokat en älg-gryta nu ikväll som jag precis satt ut på verandan för nedkylning.
Jag har lagt fram prylar som ska hämtas i morgon förmiddag, när sonen slänger in en kasse med barnens kläder här.
Jag har skrivit upp flightnummer och landningstid på flyget från London, söndagkväll.
Jag har checkat av med båda sönerna om detaljer som ska klaffa.

Anledningen till detta är att äldste sonen köpt biljetter till fotbollsmatch i London, som 30-årspresent till sin bror. Det bestämdes att även fruarna ska följa med och det är nu i helgen det ska ske!

Vi ska ha två barnbarn här, det tredje barnbarnet kommer mormor och morfar från Söderhamn ner och passar. Dock ska jag ta över på söndagkväll när mormor och morfar behöver bila hem till sig igen. Då ska också maken åka och hämta på Arlanda.

Dessutom kommer äldsta dottern med pojkvän hem i morgonkväll, dom ska på bal i Stockholm på lördagkväll.
Yngsta dottern far dock tillbaka till Borås på lördagmorgon.

Verkar det rörigt?
Nej då, allt är under kontroll.
Men nu blir det inte läge till blogg-skrivande, här blir det barnpassning på heltid.
Återkommer på måndagkväll!

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar