tisdag 18 oktober 2016

Jag borde ha.....


....gått på spinningpasset...

...men jag avbokade det eftersom jag bestämde mig för att cykla ner på stan och leta höstjacka....

...men jag ställde in det eftersom jag frös och var kaffesugen efter jobbet och bara längtade hem.

Hem till mina mjukisbyxor och min pälsväst. Hem till tända stearinljus och min vackra höstbukett på köksbordet. Hem till att baka bröd och laga en god rotfruktspaj. Hem till tv-soffan och den danska serien Dicte, som jag nästan blivit beroende av.

Nu har vi kommit till den där perioden på året då jag bara vill vara hemma och mysa.
Just då när man faktiskt behöver träningen mer än någonsin, eftersom att träning ökar välbefinnandet betydligt mer än att sitta still.
Och hade jag ersatt träningen med att cykla fram och tillbaka till stan, så hade det faktiskt varit likvärdigt, både frisk luft och motion.

Dessutom skulle jag  verkligen behöva en höstjacka! Nu går jag i min tunna sommardunjacka, och den räcker inte till när temperaturen ligger på + 5 grader. Och i år hade jag inte tänkt använda dotterns gamla avlagda. Den som hon fick i årskurs nio, dvs  10 år sedan, och som jag övertog när hon haft den två säsonger och tröttnat. Nu är det verkligen på tiden att jag skaffar mig en egen jacka!

Kanske imorgon.....

.....om det inte är cuddle weather då också......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar