fredag 1 maj 2015

Biokväll

 
Jag gav mig med berått mod ut på Uppsalas gator med cykel ikväll. Iklädd vinterjacka och tumvantar! Mod eftersom dagen efter Valborg, är risken 99 % att få punktering. Glas-splitter överallt.
Men nu har jag längtat så länge efter att få se den här filmen, och ikväll fick jag "ledigt" i min farmorstjänstgöring, så jag riskerade däcken och gav mig iväg!
 


Om du inte sett filmen, så se åtminstone trailern, och överväg om du ändå inte ska se den! Vilken härlig "må-bra-film". Skratt och tårar, vackra vyer och vacker musik.

Enda smolket i bägaren, var möjligen att min granne satt och åt sourcream-chips, så jag fick dra upp polokragen över näsan för att inte kräkas..... Det är verkligen en doft som får mig att må illa!

Men jag cyklade hem med ett leende på läpparna. Och jag tror att däcken höll!

Dagens detox;
                                           Sötsur grönsaksgryta med kokt dinkel.
Grytan innehöll för övrigt en grönsak jag aldrig provat förut, men som jag tyckte jättemycket om, nämligen Pak Choi. En slags kål som jag bara skar i strimlor och stekte i lite olja. God och matig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar