måndag 18 maj 2015

Sommardrömmar

Í min e-post idag, låg ett meddelande från systembolaget om att jag måste uppdatera uppgifterna på deras hemsida, eftersom jag inte varit aktiv på över ett år. I alla fall inte aktiv så att jag beställt någon vara. Annars besöker jag den sidan relativt ofta, kollar nyheter, recept, vilka drycker som passar med vad osv. Tyvärr kommer recepten att försvinna nu när sidan ska göras om. Tråkigt tycker jag, det har verkligen varit hög klass på dessa.
Men i alla fall, så kom jag mig nu äntligen för att gå in och beställa en produkt som var helt slut i sortimentet i fjol.

Den här trevliga aperitifen. Fick smaka den på en vinprovning i fjol, och den var verkligen fräsch, och så fint förpackad. Snyggt att lägga upp de små flaskorna på ett stort fat med isbitar och servera på en trädgårdsfest i sommar, medan grillen blir varm!
Den ska serveras väl kyld, tillsammans med is, citron eller limeskiva.
Och kvällen ska vara ljummen, svalorna ska svirra över trädgården och någon ska sitta och klinka gitarr på altanen.....
 
Trevligt sätt att avsluta den här måndagen på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar