fredag 15 maj 2015

En bitter erfarenhet....

Det räcker uppenbarligen inte med att lyfta barnbarn i två och en halv månad!!
I eftermiddags var jag på mitt första skivstångspass på ca två och en halv månad. Benmusklerna gick väl något så när, fast det kändes i knäna. Men axlar, biceps och triceps var en katastrof!! Jag orkade ingenting. När jag skulle klä på mig och ratta bilen, på väg hem efter passet, så bara skakade mina armar och jag var nästan kräksfärdig!
Herregud, hur kan det bara bli så dåligt??! Axlarna har alltid varit min svaga punkt, så det kunde jag ta. Men biceps  och triceps, där har jag faktiskt varit riktigt stark!!
Har känt mig knäckt hela kvällen. Och det slutade med att jag tröståt av naanbrödet jag bakat till den indiska lammcurryn som var fredagens middag.

Men, men, på det igen bara! Precis nyss, när jag stod och borstade tänderna, plingade det till i mobilen, och jag fick meddelande om att jag blivit inbokad på ett skivstång-spinning-pass i morgon förmiddag.
Så nu gäller det att sova och vila bort muskeltröttheten, och hoppas på minimalt med träningsvärk imorgon.
Jag bryter inte ihop. Nu kommer vi igen och så bygger vi muskler!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar