lördag 23 maj 2015

Gör vad ditt hjärta lyster! Till det du har lust, har du lycka!

Så lär Carl von Linné ha sagt! Idag firades hans 308-årsdag.
När tvätt och matinköp var avklarade tog jag en kulturlördag, och började med Konstmuseet och utställningen "The great Runaway" Lukas Göthman och Roger Metti. Tyckte inte om allt, men denna tillsammans med två andra likande, ganska stora konstverk, gillade jag.


Cyklade vidare till Upplandsmuséet och kikade på en utställning om skomodet genom tiderna.


Sedan parkerade jag min cykel på Svartbäcksgatan utanför Linnéträdgården. Här var fullt av folk, plantförsäljning utmed hela gatan och inne i trädgården var det marknadsstånd, guidade visningar, föreläsningar och uppträdanden av olika slag. Här blev jag kvar i flera timmar. Gick bl a en visning i trädgården, var på en otroligt fin klädvisning av 1700-talsplagg och hörde en mycket intressant föreläsning om trädgårdsodling. Dessutom köpte jag med mig en stor burk honung från marknaden.


Efter middagen tillbringade jag lite kvalitetstid med Jennifer 11 dagar gammal!

Melodifestivalen får vara för min del. Såg Måns och Australien, men sen fick det räcka. Jag väljer att lägga mig och läsa istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar