söndag 10 maj 2015

Gilla läget!

Jag fick ringa hem till skolassistenten ikväll och säga att jag inte kommer till jobbet imorgon heller.
Bebisen var beräknad till den 2 maj, men har inte velat komma ut ännu. Så länge mamman är gravid, är hon sjukskriven. Så länge mamman är sjukskriven, vabbar jag.
Hade verkligen behövt börja jobba nu, det är otroligt vilket förfall som blivit i klassrummet och till viss del med många av elevernas arbeten, under dessa två månader med olika vikarier.
Men den här veckan är det bara tre skoldagar, eftersom Kristi Himmelfärdshelgen infaller på torsdag. Och på onsdag är sonen ledig, så då ska jag kunna arbeta.
Har inte bebisen kommit ut 14 dagar efter beräknat datum, så sätter man igång förlossningen. Jag vet att mamman har väldigt dåliga erfarenheter av det sedan första förlossningen, så vi får väl hålla tummarna för att det ändå kommer att starta på eget bevåg, någon gång denna vecka.
Jag får passa på att njuta av mina dagar med barnbarnet. Det är verkligen att leva i nuet! Idag på förmiddagen upptäckte han t ex nöjet av att plaska i vattenpölar! Dålig bildkvalitet, men se här;


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar