fredag 30 januari 2015

Sashiko och Kantha


Nu är jag på rätt plats!!
Dag två på broderi distans Västberga folkhögskola ska köra igång om 20 minuter.
Anlände hit i går förmiddag till ett fantastiskt gäng med glada kvinnor. Alla utom jag och en till hade gått ett helt år, jag hoppade in på fortsättningskurs, men kände mig välkommen direkt.
Vi blev inspirerade av vår lärare med bilder från en japanresa och sedan fick vi historik och bildspel med Sashiko. Det var också redovisning av färgning som vi alla gjort som hemuppgift innan kursstart. Sena eftermiddagen fick vi så sätta igång och arbeta praktiskt. Jag åstadkom två tekoppsunderlägg innan jag drog mig tillbaka på mitt rum. Det var så roligt! Det ÄR så roligt!
Idag ska vi fortsätta med Kantha.

Bussen går hem vid 15, väl hemma byter vi fokus till bröllop och brunch.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar