fredag 2 januari 2015

Ibland blir jag så trött på mig själv!!

Dom här morgnarna när jag är ledig, är så vansinnigt sköna. Maken går upp och äter frukost för att åka till jobbet, men själv kan jag ligga kvar i sängen i halvdvala och planera min lediga dag! Underbart!
Idag planerade jag för att börja röja lite plats i huset. Vi ska nämligen få inneboende fr om tisdag kväll. Sonen med familj måste flytta ur sin lägenhet eftersom huset ska stamrenoveras. Det fanns möjlighet för dom  att bo på vandrarhem, men vi sa direkt att dom var välkomna att bo hos oss om dom ville. Och det ville dom!
När jag masat mig ur sängen, satte jag först på en kastrull risgrynsgröt och sedan gick jag ner i källaren och började stöka.
Och det var, efter bara en liten stund, som jag blev så trött på mig själv. Då såg det ut så här;




Jag lyckas alltid, med det praktfelet, att börja röja på sjutton ställen (egentligen 3) samtidigt!
Först skulle jag bara tömma en byrå på tyger, men då måste jag först upp på vinden och hämta kartonger att packa tygerna i, och då kom jag samtidigt på att jag måste göra plats i hallgarderoben, och för att plocka undan lite av grejerna i den, måste jag göra plats i förrådet i källaren för att flytta in en del av prylarna där.
Och plötsligt hade gröten kokat över, eftersom jag lämnat den på högsta effekten på plattan.

Sedan gick halva dagen för att flytta omkring på saker och hitta nya platser!
Jag tog en paus mitt på dagen och gick en långpromenad med vovven, och efter kaffe och bulle fortsatte jag och blev faktiskt färdig!
Nöjd konstaterade jag att jag gjort en riktigt bra rockad i huset och samtidigt fått tre maskiner tvätt rena, en hög med ren tvätt struken, en bröddeg utbakad och min väst, av det egenhändigt nunotovade tyget, färdigsydd.


Så jag gick i mål med mina föresatser, även om jag hoppas att jag nästa gång tar bara EN SAK I TAGET!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar