måndag 12 januari 2015

En synål i sängen

 
Lilla barnbarnet har varit väldigt förkyld sedan dom flyttade hit. Nu har han delat med sig! Inte så konstigt, med tanke på alla generösa pussar med öppen mun och två snorsträngar under näsan, som man tacksamt tagit emot.....
Jag har nyst och snutit mig igenom tre buntar pappersnäsdukar idag, det kliar i halsen och huvudet känns lätt igenmurat. Det blev att avboka skivstångspasset idag och spinningen imorgon.
Tog en tidig kväll, en kopp te och min sömnad och drog mig tillbaka till sängen och tittade på Svt Play och senaste avsnittet av Stjärnorna på slottet. Samtidigt sydde jag på servettringarna som ska pryda bordet när det ska vara brunch efter bröllopet.
Dock blev maken inte så glad, då jag berättade att en synål konstigt nog försvunnit under sömnaden.
Få se vem av oss som finner den i natt!!
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar