tisdag 6 januari 2015

Så är jullovet slut!

Jaha, så var det dags att gå tillbaka till jobbet imorgon!
Vart tog det här jullovet vägen? Och har jag verkligen TID att börja jobba igen??!!

Min föresats var att gå i säng tidigt ikväll, för att vakna utvilad imorgon! Kan säga att det redan är kört, eftersom klockan närmar sig midnatt.
Vi åt middag vid nio och sen skulle det diskas och plockas undan och så pratade jag i telefon med min dotter, var inne på internetbanken och fixade lite saker, beställde flyg-resa till Göteborg  som jag strax därefter avbokade, eftersom jag hittade billigare tågbiljetter, och plötsligt hade det gått alldeles för lång tid.

Jag minns makens gamla farmor, en riktig krutgumma. Hon berättade ofta minnen från sin barndom, i det lilla gruvsamhället Herräng i nord-Uppland. Det var en ensamstående man som jobbade natt i gruvan och när han skulle försöka sova på dagarna blev han störd av grannbarnen som var ute och lekte, då brukade han öppna fönstret och skrika åt dom att hålla käften och då ilsknade barnens mamma till och skrek åt honom att låta ungarna leka, för "-Sova det kan du göra i graven!"

Det var hårda ord, och så stämmer det inte heller. Får man inte sova, så hamnar man nog i graven tidigare än man borde.

Barnbarnet hade tydligen inte sovit mellan kl 04 och kl 06.30 imorse, så föräldrarna såg något hålögda ut idag. Något som är bra är att vi verkar ha god ljudisolering från källaren och till ovanvåningen, för vi har inte hört ett ljud.

Och det kan vi nog vara tacksamma för.

Nu SKA jag krypa i säng och försöka tänka ljusa tankar inför morgondagen innan jag somnar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar