söndag 25 januari 2015

Vilodag??!

När jag tänker tillbaka på min dag, så är den egentligen helt galen...

Började morgonen med att gå ut i förrådet för att gräva fram grillgallret, bakom vinterdäck, tomma kartonger och barnvagn. La tygbitar, som jag tidigare i veckan färgat med kaffesump, i ättika och vatten. Därefter virade jag tygbitarna runt det rostiga grillgallret, stoppade ner alltsammans i plastpåsar och la i press.
Bytte sängkläder och satte på en tvättmaskin,
Åt frukost.
Cyklade på ett gympapass, kedjan på cykeln hoppade av två gånger på vägen dit och hem,
Kom hem och tog ut vovven på en långpromenad.
Tvättade håret och duschade.
Provsminkade en ögonmakeup som är tänkt till bröllopet samtidigt som jag var smakråd till blivande sonhustruns bröllopsstass.
Gräddade våfflor och drack kaffe.
Skulle hänga tvätten, då det visade sig att något hade fastnat i avloppsslangen, så det var bara att öppna upp, översvämma golvet och tömma. Delar av A-vitaminflaskan, som barnbarnet stoppat i maskinen förra veckan, ramlade ut! Fick börja om med tvätten.
Letade upp ett bra muffinsrecept till bröllopsbrunchen.
Bakade kex. glutenfria limpor, franskbrödsbullar och rostbröd samtidigt som jag roade barnbarnet med dans och sång, tända ljus, kasta boll, mata med leverpastejsmacka och springa och gömma mig och leka tittut.
Lagade kycklingpasta samtidigt som jag hade ett långt samtal med min bästa norska väninna.
Åt middag med hela klanen.
Ringde min kusin, som miste sin mamma i fredags.
Diska och röja i köket.
Skriva ett kom ihåg-brev till snickaren som kommer i morgon.
Brygga te.

Nu ska jag avnjuta min kopp röda Chai-te och sen borsta tänderna, tvätta bort den snygga ögonmakeupen och gå och sova! Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar