söndag 18 januari 2015

Jag; en frukostälskare!


Yngsta dottern har fått en ny, trevlig vana, sedan hon började arbeta på Naked Juicebar! På helgerna testar hon olika typer av smothies, inspirerade av menyn på jobbet, men med egen touch! I morse drack jag en underbar variant med mango, ananas och mandelmjölk.
Det var en precis lagom start, innan jag cyklade iväg på ett träningspass.

Frukosten är ett höjdarmål, tycker jag. Har alltid tyckt.  Minns mina barndomsfrukostar hos moster och morbror, på landet. Då fick man börja med kaffe och bulle och lite senare var det  sill, äggröra och prinskorv, eller kanske ugnsomelett med svampstuvning. Det var tjocka limpsmörgåsar med riktigt smör och kryddost och riktig basturökt skinka eller prickig korv. Som avslutning var det fil med socker och flingor och därpå kaffe igen. Herregud som vi åt.
Nu tycker jag en riktigt bra hotellfrukost är lyx. Den på Yasuragi spa var t ex fantastisk. Ser fram emot den vi ska äta på Arken Spa i Göteborg där jag bokat två dygn på sportlovsveckan tillsammans med äldsta dottern.
Men nu tar vi en vecka i taget. I morgon startar vecka fyra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar