tisdag 6 januari 2015

Storfamilj

Så har vi gått och blivit storfamilj!
Fast stor och stor!? Vi var ju alltid sex personer när alla barnen var hemma. Men det blir förstås på ett annat sätt när dom kommer tillbaka som vuxna med familj.
Idag flyttade nämligen son, blivande sonhustru och barnbarn in i källaren.
Åtminstone till den 20 februari stannar dom här. Huset dom bor i ska stamrenoveras. Därefter ska dom själva byta ut sitt kök och göra klart rummet som dom förberett med vägg i vardagsrummet. Måste säga att jag var lite skeptisk, när dom berättade att dom sett på You Tube, hur man bygger en vägg, och skulle gå efter det. Men dom har fixat det, och jag är otroligt imponerad.  Sonen som jobbar heltid, mamman som är hemma med ett litet barn som just lärt sig gå och dessutom är hon gravid med barn nummer två och har jobbigt med foglossning. Hur dom hinner och orkar är för mig en gåta!
Nu får dom i alla fall en stunds vila från den biten. Sen återstår att se hur vi kommer att samsas. Jag hade aldrig flyttat in till mina svärföräldrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar