lördag 3 januari 2015

Sonens svensexa

Idag var det dags för äldste sonens svensexa!
T om maken blev inblandad och fick ringa och luras om att han hade möjlighet att erbjuda en flygtur över Uppland tillsammans med en god vän. Allt för att inte sonen skulle bli kvar i Idre, där han och blivande sonhustrun firat nyår tillsammans med goda vänner.
I morse kl 08.00, när sonen fortfarande låg till sängs, stormades lägenheten av maskerade kompisar. Han fick ikläda sig hip-hop-kläder. För sådan var han, en gång i tiden, han bar stora kläder, byxorna satt närapå nedanför rumpan, superstora kepsar och tröjor. Och så skrev, sjöng och spelade han faktiskt in musik och målade graffiti. Han höll i event och ledde en radiotimme varje vecka i studentradion. Nuförtiden är det skräddarsydda skjortor och kavaj, bakåtslickat hår och mer Stureplan än studentradion...  En ganska så stor förvandling.
Jag misstänker att han inte var helt bekväm i dagens outfit, men han såg glad ut på instagrambilderna. Har inte hela programmet klart för mig, men jag tror att det skulle sjungas hip-hop, lagas mat till alla deltagarna i svensexan, på ett litet spritkök i Vasaparken, Stockholm. Det var Paint-ball där alla var klädda i kamoflagekläder, förutom sonen som hade en rosa kanindräkt! Sen skulle det bli utgång, och jag förmodar att det blir sent, så de flesta skulle sova kvar i Stockholm. Yngste sonen måste dock hem för att jobba imorgon, så dottern har lovat att åka och hämta honom och en till, vid Kungsträdgården i Stockholm kl 03.00 i natt!
Om det tycker mamman inte alls, jag har sagt att jag följer med. Inte för att jag skulle vara någon vidare vägvisare, har noll koll när det gäller Stockholm, men som sällskap. (Och lika mycket för mina egna nervers skull). Men hon säjer att hon ska köra själv och hon har suttit och slagit på Google maps och säjer att det verkar lätt.
Vi får väl se hur det blir, klockan är bara midnatt än så länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar