lördag 17 januari 2015

Ingen cava på förlovningsdagen!

Cavan som var lagd på kylning, för att fira min och makens 35-åriga förlovningsdag, ligger kvar!
När jag kom från jobbet låg nämligen maken och sov! Förkylningen har slagit till med rejäl kraft på honom, han andas tungt och väsande, hostar, har ont i huvud och kropp. Så sugen på cava, var han inte!
Jag lurade dock upp honom ur sängen för att titta på tv 4-nyheterna klockan 19. Har aldrig tidigare inträffat att jag sett på det, men idag var det speciellt, eftersom dom filmade och intervjuade på mitt sista lektionspass idag, med årskurs 7. Skolans biträdande rektor hade blivit uppringd efter lunch där man frågade om man kunde få komma och intervjua elever om vad dom tänker om att ge betyg redan i årskurs 4. Jag blev också intervjuad, men tack och lov hade man klippt bort det och visade bara vyer från klassrummet och intervjuer med tre av eleverna. Det enda maken kommenterade var att jag hade hans slips på sig. Det var ju slipsdag idag! Och det var ju klädsamt, när man hamnade i tv-rutan och allt!!
Klockan är snart en timme över midnatt. Det blir sena middagstider nuförtiden. Sonen är hemma vid 19.30-tiden och ska först leka med sin son, därefter ge honom välling och natta honom. Dottern jobbar till 20.30 och är hemma vid 21-tiden. Strax därefter brukar vi äta middag. Visst kunde vi äta tidigare, men det är trevligt att äta tillsammans också. Ikväll såg vi sedan en film tillsammans, även om sonen somnade ifrån på slutet. Sedan skulle blivande sonhustrun och jag dricka te tillsammans, så visst blev det lite sent.
Men jag får i alla fall sova nu, ifrån källaren hör jag att barnbarnet vaknat och skriker. Då tänker jag att det är väldigt skönt att ha vuxna barn!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar