torsdag 1 januari 2015

Det går bra att dricka champagne i fleecetröja!


Vi sparade champagnen till idag, årets första dag och vår trettioförsta bröllopsdag!

Själva nyårsafton var vi på middagsbjudning som vi lämnade redan klockan 20.30 eftersom vi skulle vara både hundvakt och barnvakt. Det var första natten som vårt lilla barnbarn skulle sova över.
Tänk att den gamla, slitna, blåmålade spjälsängen, som alla våra fyra barn legat i, kom till heders igen. Och trots att det sköts raketer så att fönsterrutorna skallrade vid midnatt, så sovs det sött i spjälsängen, det var bara vovven som var lite orolig, men hon fick ligga under täcket ihoprullad mot min mage. Sedan åkte jag och hämtade en genomfrusen dotter med magknip vid ett-tiden, hon hade varit med sitt middagsgäng uppe vid slottet för att se fyrverkerierna.
Vi fick sova ända till 07.30 och då började jag min morgon med en blöt puss av barnbarnet när jag lyfte över honom i vår säng och vi låg kvar och mornade oss en stund.

Vi fick middagsgäster och jag fick tänka om vad gällde huvudrätten, men skagentoasten på hjärtformat bröd, räckte till alla gäster, liksom chokladpajen med vaniljmarinerade citrusfrukter.
Champagnen var dock öronmärkt för maken och mig, de övriga gästerna fick hålla sig till bubbelvatten och julmust! Och jag hann aldrig byta om till middagen, men det gick bra ändå!

Så var vi då igång med det nya året och vi skriver 2015!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar