måndag 1 december 2014

Första ljuset tänt


Advent, en sådan mysig tid från nu och fram emot jul, jag älskar den här tiden på året!

Vi hade adventsfika tillsammans, innan vi cyklade till slottet och tittade på de pampiga fyrverkerierna. Nu 25 året som Uppsala Nya Tidning anordnar adventsfyrverkerier i Botaniska trädgården. Det är verkligen otroligt vackert och välregisserat till musik.

Efteråt var vi ganska frusna och det blev mer varm glögg och sedan bastukväll.

När vi ätit en sen middag satt vi bara och gäspade vid middagsbordet. Döttrarna som kommit hem sent från möhippan och jag som hade vovve i sängen tills döttrarna kom hem, Jag sover inget vidare bra när jag har en hund som ligger tryckt mot min svank och gläfser och morrar i drömmen.
Vi bestämde att vi skulle avsluta kvällen med en, som jag sa, lättsam film. Äldsta dottern laddade ner en som hon sa att vi måste se.
 
Knappt två timmar senare, med svullna, rödgråtna ögon, snörvlande näsa och gråt i rösten frågar jag min dotter vad som var så lättsamt med den här. Det var en fin film, tung och sorglig men ändå faktiskt på något vis lite lättsam. Sevärd, o ja. Dottern hade sett den fyra gånger!
 
Nu ska jag försöka skaka av mig filmen och sova. Imorgon är det måndag och första december!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar