måndag 8 december 2014

Spis-följetong

Se här; det börjar synas framsteg i vårt kök!!


Jag hade tid hos optiker efter jobbet och därifrån fortsatte jag till ännu en vitvarubutik för att göra en sista koll på spisutbudet. Hade sånär bestämt mig för en Siemens när jag kom hem och träffade snickaren.
Vi hade ett "spis-snack" och han övertalade mig (vilket inte var svårt) att ändå välja en separat häll och en separat ugn. Jag hade trott att det "var kört" eftersom bänkskivan redan var beställd, men nu visade det sig att det inte är några problem. Skivan är lång och snickaren ska ändå såga till efter mått.
Så ikväll, efter middagen, gick maken och jag ut och kollade på nätet och nu har vi sett ut ugn och spishäll på Ikea, som just nu har ett paketerbjudande. Imorgon, efter jobbet, är det jag som tar bilen till Ikea och handlar!
För övrigt har kvällen ägnats åt att komponera årets julkort. Min ursprungliga tanke var att ta ett foto på familjen i det färdiga, julpyntade köket. Men nu har jag insett att det dröjer innan något pynt kommer över kökströskeln, och julkort som ska hinna fram före jul ska postas om en vecka. Alltså fick det bli ett litet collage över foton tagna i somras. Det är bara att hoppas att det blir ok.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar