onsdag 3 december 2014

Positivt antagningsbesked

Vilken cirkus i politiken!! Har försökt följa med i nyhetsflödet idag, men jag blir bara trött. Så ska vi slänga ut en massa pengar på ett val igen. Frågan är väl om det kommer att göra någon skillnad.

Nej jag vill berätta om roliga saker istället.

Jag har sökt och kommit in på en distansutbildning i Broderi 2 på Västerbergs folkhögskola i Storvik, Gästrikland. Idag fick jag klartecken från min rektor att jag får ta ut hälften av dagarna på betald arbetstid och hälften får jag ta tjänstledigt utan lön, så nu ikväll postade jag ett brev där jag bekräftade att jag kommer att delta.
Under fyra tillfällen-två dagar varje gång- i vår, lika många i höst, kommer jag att förkovra mig i broderi på olika sätt.
Jag tyckte det var så värdefullt och utvecklande att gå på Ull-akademin, och nu ville jag ha något nytt att ta mig an och utveckla. Ska bli spännande och jag ser så fram emot det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar