tisdag 23 december 2014

Hur blev det så här?

Jag stickar så fingrarna värker. Ligger efter i tidsschemat vad gäller egentillverkade julklappar. Dålig planering från min sida.
Kvällen blev alldeles för sen, det är ny dag sedan en timme tillbaka. Dan före dan!

Mamma som gjorde så otroligt mycket till jul varje år, hur hann hon utan att vara helt slut?  Eller var hon supertrött, bara att vi andra i familjen inte såg det?

Sådant sitter jag och funderar på medan stickorna slamrar och garnnystanet minskar.

Får ändå vara nöjd med dagen.
Har hunnit putsa hallfönstret och byta gardiner, har slagit in julklappar och skrivit rim, har varit och kompletteringshandlat mat, har kokat knäck, har lagt in sill och så har jag satt deg till julbrödet.
Imorgon bitti ska det bakas ut och så har jag en lång lista med göromål att pricka av. Maken skulle vara ledig också, men vi får se hur det blir med den saken, han hade haft en fullspäckad dag och flera patienter hade ringt och klagat över tandvärk, så ev måste han hjälpa några även imorgon. Eller senare idag, blir det ju faktiskt.

Jag får nog inse att jag inte hinner och gå isäng, så att jag inte blir odräglig imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar