torsdag 4 december 2014

Ansiktsbehandling med healing.

Sedan många år tillbaka går jag regelbundet på ansiktsbehandlingar. Det är fantastiskt skönt och det gör gott. Min hudvårdsterapeut är mycket kunnig och fortbildar sig hela tiden. Hon ser till hela människan, inte bara det ytliga, utan menar att hur vi lever, vad vi stoppar i oss, hur vi tar hand om oss både fysiskt och psykiskt är avgörande för vårt välmående och vårt utseende. Sedan ett par års tid tillbaka utövar hon även healing.
Efter 1 1/2 timmes behandling kommer den ljuvligt sköna ansiktsmassagen och det är den som hon avslutar med en stunds healing.

Healing betyder läkning. Vår kropp består av energier som går i bestämda flöden. Dessa kopplas samman genom sju olika chakran (energicentra) i vår kropp. Healingen hjälper till att lösa upp blockeringar av energierna.
Det är sjätte och sjunde chakrat som främst blir balanserat. Det sjätte pannchakrat, beläget vid "det tredje ögat" står för närvaro, tydlighet, medvetenhet, klarhet och intuition. Det sjunde kronchakrat, beläget strax ovanför hjässan, vid fontanellen har koppling till det ickefysiska, med universum och tomheten, När energi flödar fritt här har vi kontakt med helheten, vår egen odödlighet och det gudomliga.

Det är mycket behagligt med den här healingen. Jag känner hur det fullkomligt strömmar värme mellan hennes händer och mitt huvud, det är  kraftfullt.
Varje gång brukar hon "se bilder" medan hon utför healingen och när hon berättar om dessa bilder, har jag alltid kunnat koppla ihop dom med någon känsla eller händelse. Idag var det dock omöjligt, och jag kan inte riktigt släppa funderingarna kring vad bilden vill säja mig.
Hon såg som ett memorykort, alldeles rosafärgat med bilden av en träspann med handtag och ett långt rep fäst vid handtaget. Ungefär en sådan spann som man sänker ner i en gammaldags brunn för att ta upp vatten. Är det något jag ska håva in, eller vad kan det betyda?
Kanske får jag svaret i mina drömmar i natt!
För nu ska jag släcka och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar