onsdag 24 december 2014

God Jul

Traditioner är till för att hållas! Har just lyssnat till O Helga Natt med Jussi Björling, precis efter 12-slaget. Sitter o köket med en kopp julte och väntar på att mina nylackerade, röda julnaglar ska torka så att jag kan få krypa till sängs.
Inviger faktiskt våra nya köksmöbler som anlände idag. Det känns bra!

Och otroligt bra känns den nya spishällen. Induktion, som jag alltid varit lite skeptisk till, är helt suveränt när julgröten ska kokas. Ingen risk att den kokar över. Hur många julaftonnätter har jag inte stått och skurat spisen ren från inbränd, överkokt mjölk!!?

Yngsta dottern är också vaken, hon håller på att pyssla med något i vardagsrummet och jag får absolut inte komma in, inte ens titta in.

Julefriden börjar infinna sig. Visserligen har jag några rim kvar att göra, men det får vänta till imorgon förmiddag.

God jul och God natt! Nu sover vi några timmar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar