torsdag 11 december 2014

Blir det jul i år?

Jag kunde verkligen hålla mig för skratt idag när jag på förmiddagen fick ett sms från snickaren som gör vårat kök. Han skrev att bänkskivan vi sett ut igår, och som han skulle hämta och såga till idag, inte fanns i rätt bredd.....

Så efter jobbet idag, var det bara att sätta sig i bilen och åka runt och leta ny bänkskiva. K-rauta hade bara 61 cm bredd på laminat. Bauhaus hade 63 cm på några få. Jag konfererade med maken per telefon och så bestämde vi oss för en, som jag hoppas kommer att se bra ut.

När jag bilade hemåt i rusningstrafiken deppade jag lite över att jag inte fått julstöka ett enda dugg. På lördag är det Lucia, men här i huset finns inget saffransbröd, inga pepparkakor, inget pepparkakshus, inget tall- eller enris. Inte ens min julspotify-lista har jag kunnat spela, för uppkopplingen till högtalarna ligger nere under reparationen.

Och ikväll, eller imorgon kväll, skulle jag gå på musikklassernas Luciakonsert. En tradition som jag haft sedan vår dotter Karin var 10 år och började i musikklass. Sedan fortsatte jag fast hon slutat, för inget fick mig i så bra julstämningskänsla som den konserten. I lördagskväll gick jag ut på ticnet för att boka biljett, men inte en enda biljett fanns kvar.

Jag fick nöja mig med Ernst och min julklappsstickning, som snart måste bli färdig. Och hos Ernst var det jul så det förslog. Så vackert och stämningsfullt!

Ja, ja. Det blir nog jul i alla fall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar