tisdag 16 december 2014

Motion är en färskvara

I morse när jag klev ur sängen stramade det och värkte i lårmusklerna. Först kunde jag inte förstå varför, men strax kom jag på det! Jag lekte med barnbarnet Eric hela helgen, det var många knäböj, sitta på golvet och krypa runt på alla fyra. Jag hade helt enkelt träningsvärk!
Aj, aj - var det verkligen så illa ställt?!! Jag som räknat mig som vältränad de senaste 15 åren! På en månad är allt borta. Sorgligt men sant!
Vid frukosten bokade jag genast in mig på ett spinningpass efter jobbet. Nu ska det igång igen, köksrenovering eller ej!!

Apropå köksrenovering, här är dagens köksbild;


Kyl och frys är på plats, alla luckor sitter där dom ska, bänkskivan likaså och väggen är målad i den skarpa turkosblå färgen vi valt. "Spottarna" i taket blev kanonbra. Imorgon bitti har jag stämt träff med snickaren för att gå igenom fortsättningen.

Riktigt glada är vi ikväll för yngsta dottern fick reda på att hon fått jobb på Naked Juice Bar i Gränbygallerian. Hon har sökt massor av jobb och varit på otaliga intervjuer och även provjobbat, äntligen fick hon lön för mödan! Hon startar i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar