måndag 29 december 2014

Dagens "Jag har"

Jag har just nu tre stycken handarbetsprojekt på gång; jag har letat fram garn, stickor och beskrivning på ett par spetsmuddar att sticka till en födelsedagspresent i nästa månad. Jag jobbar på med tofflorna som ska tovas, en försenad julklapp, och jag har sytt ihop västen av tyget jag nunotovade. Nu ska de sys i fickor och dekoreras.

Jag har läst igenom papperen till kursen i broderi som börjar i januari. Måste göra en del färgningsprojekt inför den, så jag har samlat rostiga saker i en burk och gammal kaffesump i en annan. Jag har också letat upp tåg- och buss-tider och skickat in och bekräftat att jag behöver hyra ett enkelrum att sova över i,  på folkhögskolan, när det är dags för kurs.

Jag har gått en långpromenad med vovven i vackert, rimfrostigt landskap.

Jag har varit på massage och även fått mina naglar fixade.

Jag har oljat in det nya köksbordet.

Jag har ringt och pratat med min kära syster.

Jag har lagat en supergod ugnsomelett med svampstuvning till middag.

Jag har suttit och lusläst olika receptsidor och bröllopssajter för att få tips inför brunchen som jag ska hålla efter bröllopet om en månad.

Och sist men inte minst; Jag har blivit trött och ska gå och sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar