tisdag 2 december 2014

Långt fram i tiden, men kort om tid!

Ikväll fick jag telefonsamtal från min sons blivande svärmor som undrade om jag hade planerat något kring brunchen jag ska ha i samband med bröllopet den 31 januari. Oj, oj, borde jag det? Jag googlade lite på olika brunch-teman, i samband med att jag gjorde inbjudningskorten, men sen tänkte jag bara att  det är ju så långt fram i tiden.
Hörde på lunchen på jobbet i dag att flera av mina kollegor redan ordnat alla sina julklappar. Oj, oj, där ligger jag i lä. Men är det inte långt kvar till jul?
Sonen frågade i söndags vad vi planerat göra under nyårshelgen. Oj, oj ingen aning, det är ju långt fram i tiden!

Kanske är det vårt köksstök som gjort att jag inte märker att tiden går. För där verkar nämligen tiden stå still.
Imorgon hoppas jag att en målare dyker upp och spacklar och målar tak!

Men tid som går fort är när jag kommer hem från jobbet och till jag måste gå i säng. Alldeles för fort, klockan blir alldeles för mycket och jag sover för lite....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar