söndag 31 augusti 2014

Färdigsytt


För ett bra tag sedan fick jag, av sonen,  en beställning på en dress till mitt barnbarn. Tyckte nog att den hade en ganska smaklös design, men grejen var att den skulle likna figuren Stewie i den tecknade serien Family Guy. Har aldrig sett något program men jag googlade och skaffade tyg, och igår klippte jag till och började sy. I morse efter frukost gjorde jag klart och på hundpromenaden idag lämnade jag över den färdiga dressen. Ovan kan ni alltså se resultatet. Sonen var i alla fall glad, barnbarnet ser inte helt nöjd ut tycker jag!
Så har maken kommit hem från sin Malmö-helg, en mycket regnig sådan. Det visades bedrövliga bilder på Aktuellt nu ikväll. Tydligen föll det lika mycket regn under ett dygn som det beräknas komma under en månad, med stora översvämningar och elavbrott som följd. Maken var i alla fall torrskodd och vi fick en trevlig middagsstund tillsammans.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar