fredag 22 augusti 2014

Skaparglädje

Efter två veckors arbete med många olika sittningar i möten och massor av pappershantering behövde jag få jobba lite praktiskt, för att känna varför jag blev textillärare en gång i tiden. Nämligen för att lusten till skapande var så stor att jag inte kunde tänka mig något bättre än att få lära andra att hitta den lusten.
Idag hade jag flera håltimmar och hann därför sy några lådor att ha loggböcker i;


Och så testade jag lite "Angelina-fibrer" till en idé som jag ska göra med särskolan på måndag.

 
Här har jag sytt fast de ihopsmälta fibrerna med guldtråd på maskin
 
 
Den här gjorde jag för några år sedan. Alla fick göra varsitt fönstersmycke där man klippte ut en form och där sydde fast ihopsmälta fibrer så att ljuset kunde sila igenom. Jag gillar inte spindlar, men tyckte att det blev ganska fint med ett spindelnät som släppte igenom solens strålar.
 
Så fick veckans sista arbetsdag ett trevligt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar