onsdag 27 augusti 2014

Upptakt med syjuntan

Har just kommit hem från "syjuntans upptaktsmöte" för säsongen. Det innehöll inte tillstymmelse till  handarbete. Vi träffades på Creperi Limone för att äta och dricka gott och för att prata. Första "riktiga" träffen sker här hemma hos mig om ca 3 veckor. Sedan turas vi om att gå runt hos varandra, en gång i månaden fram till maj-juni då det blir ett sommaruppehåll. Det har blivit en trevlig tradition.
Pratade länge med en textillärarkollega som är pensionär sedan en tid tillbaka. Det här med att man hela tiden är så nyfiken på att prova sig fram mellan de olika tekniker som finns. Man beundrar dom som "snöar in" på en teknik och blir riktigt, riktigt bra på den. Kanske t om utvecklar den och utmanar sig själva. Men vi som kan lite om många olika saker, har så svårt för att bestämma oss för att satsa på bara en teknik. Det finns ju så många olika saker som är så skoj att göra. Hon berättade också att hon fått en ny energi och lust till att skapa, sedan hon slutade arbeta. Jag tyckte att det lät så härligt, och vi kom båda överens om att när vi tappar den lusten, då kan vi lika gärna lägga oss ner och ge upp och dö.
Men om jag inte går och lägger mig att sova nu så är jag snart död! Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar