onsdag 6 augusti 2014

Pms is in the air....

Två stycken med pms i samma hus samtidigt idag.....
En tvåbent och en fyrbent!

Den tvåbenta, som ska flytta hemifrån om två dagar, växlade mellan att lugnt och strukturerat montera ihop flyttkartonger, häva ut allt ur garderoberna på golvet, krossa porslin och skratta hysteriskt, ligga på sängen och stirra upp i taket, med ångest i blicken och gråten i halsen gång på gång upprepa "jag vet inte var jag ska börja, jag orkar inte" osv.
Den fyrbenta har ända sedan i morse varit rastlös och springer runt och gnäller för att hon inte vet vad hon vill göra eller var hon vill vara.

Inte lätt att veta vad och hur man ska säga rätt saker i detta läge.

Men lite på plus tror jag att jag ligger efter frukosten jag bjöd på i morse med nybakade frukostbröd och blåbärsmuffins, kokta ägg, hemlagad musli, hemkokt svartvinbärssylt,  yoghurt, jos, salami, jordgubbsmarmelad, ost, paprika, gurka, nybryggt te och kaffe.
I alla fall vad gäller den tvåbenta varelsen.
Möjligen kan jag ligga på plus hos den fyrbenta om jag upplåter en del av min säng i natt, hennes matte är nämligen ute och roar sig och kommer förmodligen inte hem förrän efter klockan tre.

Imorgon är en ny dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar