onsdag 20 augusti 2014

Kvällspromenad

Solen gick idag ner klockan 20.28. Jag gick en hundpromenad mellan 20-21. Solen stod lågt över Uppsalagärdena, ljuset blev så intensivt och vackert. Så smög sig skymningen på och fukten kändes tydligt. Regnskurarna har avlöst varandra i flera dagar, och mark och träd behåller vätan.  Det märks att det är augusti och att hösten sakta men säkert är på väg. Efter den här fantastiska sommaren borde vi vara rustade för höst och vinter, men det kan inte hjälpas att det känns lite vemodigt. Jag skulle t ex gärna vilja få ett dopp till! Och jag hoppas på några fler soltimmar så att tomatplantans gröna små tomater hinner skifta till rött innan frosten! 
Hade planer på att börja omflyttningen i huset ikväll, men så valde jag hundpromenaden istället. Man är inte riktigt van att vara så mycket inomhus nu sedan man börjat jobba.  Omflyttningen beror på att vi fått ett tomt rum, när äldsta dottern flyttade till Göteborg. Det blev nästan slagsmål om det rummet. Yngsta dottern ville få det till en egen walk in closet, men maken vann och ska göra det till ett arbetsrum med skrivbord och en skön läsfåtölj. Som det är nu, samsas han och jag i källaren. När maken flyttar skrivbord och bokhyllor får jag möjlighet att sätta ihop min vävstol. Så källaren blir kombinerat sy-, väv- och gästrum.  Dock, eftersom maken inte kan lyfta eller bära något ännu på ett bra tag så får vi se det som ett långtidsprojekt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar