onsdag 6 augusti 2014

Sommaren dröjer sig kvar

Klockan börjar närma sig ett och jag borde gå och sova. Ska skjutsa maken till jobbet imorgon bitti klockan 07.00. Det är mitt jobb nu när jag fortfarande har ledigt! '
I morse skjutsade jag honom till Akademiska sjukhuset för en ny röntgen. Nyckelbenet har lagt sig i en rätt ok position, det lutar åt att han slipper operation, men först om två månader kan dom ge hundraprocentigt besked. Jobbar gör han, med viss urskiljning av patienter så går det tydligen ändå ganska hyfsat.
Men vid middagsbordet ikväll, då han satte en brödsmula i halsen och fick hosta, höll alla vi andra runt bordet andan. DET gjorde fruktansvärt ont, maken bleknade och blev tårögd. Usch och fy.

"Alla vi andra" var finbesök från Norge, bästa Andreas som vi följt sedan han var 2 år, bägge sönerna med respektive, barnbarn, hundar och en av döttrarna. Vi hade så trevligt runt middagsbordet och när alla som arbetar gått hem till sig eller gått och lagt sig satt Andreas och jag kvar vid köksbordet och pratade.

Så sommaren dröjer sig kvar.
Fortfarande ljumma och sena kvällar/nätter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar