lördag 16 augusti 2014

Kvällsstund vid köksbordet

Jag tycker att det är skönt att sitta en stund ensam vid köksbordet efter att gästerna gått. Pusta lite efter all matlagning, disk och undanplockning. Smutta lite på en vinslatt, lyssna på tystnaden och
filosofera lite. Det gör jag väldigt bra vid just köksbordet! Här får man de bästa idéerna, kan handarbeta bäst, fikar mysigast osv. Jag gillar kök. Även om jag önskar mig ett nytt kök...

Vi hade lite spanskt tema. Jag gjorde en gazpacho före frukost som fått stå i kylen och dra sig hela dagen. Efter jobbet åkte jag och köpte musslor och så bakade jag bröd och grejade med en Paella som blev riktigt bra. Till efterrätt gjorde jag en av Leilas hasselnöts och chokladtårtor med jordnötsfrosting och pistagenötter ovanpå. Den blev också supergod, även om den inte var så spansk!

Det är fredag, vilket känns väldigt skönt!! Är faktiskt trött efter första arbetsveckan. Veckostädningen hade yngsta dottern tagit hand om idag, det var så skönt att komma hem till ett nystädat hus! Nu får jag njuta av två helt lediga dagar. Fast dom är uppbokade av trevliga aktiviteter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar