tisdag 19 augusti 2014

Bara början....

Jag har under en längre tid samlat på mig en massa bilder på olika kök och köksidéer.
Min dröm är egentligen att ha ett stort, fyrkantigt, lantligt kök. Med stora fönster, gärna med utsikt mot vattnet!

Inser väl att den drömmen inte är så verklighetsförankrad, och nu i sommar, har maken och jag bestämt att vi verkligen behöver göra något åt köket i det här huset. Det är så gammalt och slitet. Inredningen börjar gå sönder, en låda hänger löst och stöttas upp bara tack vare skåpluckan under, en lådfront lossnar ideligen och alla lådor kärvar när man ska dra ut dom. Det är original från 1971, då huset byggdes.

Jag har varit i kontakt med en kille som ritar kök och jag har bara att slå en signal, så kommer han hit och tittar och skissar på olika förslag. Ville bara själv radda upp mina idéer, så att känslan jag vill ha i mitt kök, kommer med från början. Jag har dragit ut några bilder och jag har skrivit en prioriteringslista på vad jag anser viktigt. Jag har  tänkt i material och  i färger. Det är många olika delar att ta med i planeringen. Köket är så viktigt, det måste bli rätt.

Men jag tror att jag har grundkänslan klar, så imorgon ringer jag nog!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar