tisdag 7 januari 2014

Slutkörd efter en dags arbete.....

Första dagen på jobbet och jag blev totalt slutkörd!!
Nästan pinsamt att ens nämna det....

Dagen började med tre timmars föreläsning om att effektivisera sin undervisning, med Simon Hjort, lärare och forskare. I början var det tabeller och fakta om forskningen och jag tänkte bara "Neeeej", men sedan tog det sig och vi fick med oss några "verktyg" som jag kommer att prova i klassrummet.

Efter lunch skulle alla slöjdlärare samlas i Stenhagenskolan för en nätverksträff om Digitala lärarresurser och Bedömningsstöd. Det är alltid intressant att träffa lärare från olika skolor och utbyta erfarenheter. Här fick jag också med mig tips, jag anmälde mig t ex på en workshop om att lära mig starta upp en slöjdblogg med elever, blir spännande att se vad det kan ge.

Så visst har dagen varit matnyttig, men väldigt intensiv.
Dels är jag inte van att gå upp tidigt, dels är jag absolut inte van att sitta still en hel dag.
När jag cyklade hem hade jag en sprängande huvudvärk och kände mig trött och frusen.
Det fick bli ett varmbad och nu en stor balja te och ett par varma mackor.
Ska nog slötitta lite på tv en stund, men sedan får det bli sängen.
Imorgon är det dags att möta eleverna igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar