måndag 13 januari 2014

Måndagskväll

Klockan är ganska mycket och jag borde sova. Har just sett klart på senaste avsnittet av "Stjärnorna på slottet", missade det i lördags och  tycker  om SvtPlay, som gör det möjligt att se program när det passar.
Eftersom maken ville släcka ljuset och sova, fick jag sätta mig i äldsta dotterns rum. Det är så mysigt i hennes rum, det är inte särskilt stort, men väldigt hemtrevligt. Hon inredde det själv för några år sedan. I slutet av ett sommarlov fick hon för sig att måla väggarna vita. Hon ville ha vita spetsgardiner och på snören på väggen, fästade med klädnypor hänger massor av gamla svartvita foton på familjen. Hennes säng är ställbar och väldigt bekväm. Framför fönstret står ett vitt skrivbord med silvriga ljuslyktor på. Just nu fungerar också hennes skrivbord som avlastningsyta för alla mina nyplanterade sticklingar och utblommade orkidéer. Det skulle hon inte tillåta om hon var hemma, hon avskyr när det blir för mycket blommor i fönstren. Nu befinner hon sig i Thailand, så jag kan göra lite som jag vill, i alla fall i sex veckor till, för då kommer hon hem.
Innan jag somnar i den här sängen, ska jag släcka och smyga tillbaka till min egen.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar