måndag 6 januari 2014

Sått ett frö...

Lika lätt som det är att blicka tillbaka på händelser under året som gått, lika lätt tycker jag man tänker framåt och drömmer om saker man skulle vilja göra under det år som kommer. Särskilt under jul/nyårsledigheten.

Idag var en sådan dag.

Efter yoga, långpromenad, dusch och kaffe satte jag mig vid datorn och bläddrade.
Oj, oj, oj så många platser att besöka och så många resetyper det finns.

Jag vill åka på spa med dottern under sportlovet. Jag vill hyra ett stort hus och ta med mina stora familj med hundar och ungar på en fjällvistelse i påsk. Jag vill hitta "min egen resa" till någon gång under vår-försommar.  Den där resan som jag på min 50-årsdag bestämde mig för att göra en gång om året.
Yogaresa till Mallorca, vinvandring i Toscana, cykla till Venedig, hälsoresa med Ayur Veda-matlagning i Spanien, vandra på Irland, kombinerad träna-dansa-sjunga-resa till Turkiet, yoga och måla i Costa Brava.
Jag skulle kunna fylla spaltmeter med reseförslag som jag skulle vilja göra. Det finns hur mycket roligt och spännande som helst.
Drömma får man göra, det är alldeles gratis! Vad som sedan blir verklighet av allt detta återstår att se.
Men nu har jag i alla fall sått ett frö i min hjärna....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar