lördag 4 januari 2014

Du är min man

Ikväll har vi haft de nyförlovade på middag och vi (läs jag),  kom att prata om stjärntecken! Jag tycker att det är spännande, son och make tycker tvärt om att det bara är löjligt!
Roade mig att gå ut och söka på vilka stjärntecken som passar ihop.  Deras fall,  vattuman och tvilling,  var en bra kombination med stort intellektuellt utbyte och ingen av dom tenderar att bli svartsjuk. Vattumannen är social, lojal och målmedveten. Tvillingen är självständig, ärlig och kvicktänkt.
Då var det sämre ställt med maken och mig själv! Maken är skorpion; passionerad, svartsjuk och intensiv. Jag är oxe; stabil, känslig och envis. Ingen bra kombination, enligt astrologerna.

Trettio år har vi ändå varit gifta. Trettionio år har vi varit tillsammans. Inte alltid i lust.....
Men jag känner lite som Helen Sjöholm sjunger;
http://www.youtube.com/watch?v=CU5wo2lq_xg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar