lördag 25 januari 2014

Gott att leva



 
Här ovan är anledningen till att det inte blev något skrivet igår. Tretton stycken kollegor höll låda här hos oss hela kvällen och en bra bit över midnatt. Det var gitarr, dragspel, ukulele, piano, sång, skämt, prat och skratt. Nästan så jag tyckte lite synd om maken som  försökte sova eftersom han skulle upp i morse och "reka" skridskois. Men vi hade så himla trevligt, att det fick vara värt det! Man borde träffa sina jobbarkompisar privat lite oftare!
I förmiddags hade jag bokat massage, så jag cyklade ner, fick min massage och gav mig sedan ut på presentjakt. Min blivande sonhustru (hur fint låter inte det!?) har just fyllt år och har examensfest nästa lördag som nybliven socionom.  Det blev ett par timmars letande i olika butiker, men till slut blev jag nöjd, hoppas även att hon blir det. Innan jag cyklade hem tog jag vägen förbi saluhallen och inhandlade kvällens middag; vårrullar med fyllning av svamp och skaldjur och så fisksoppa, aioli och bröd.
Dottern och jag gick på gym och sedan fixade jag en spakväll. Bubbelbad, tonade håret, skrubbade kroppen, la en ansiktsmask och målade tånaglarna.
Den inhandlade middagen smakade ljuvligt och nu avslutar jag kvällen med stickning framför teven.
Är helt såld på Volvos nya reklam med Zlatan-men är det verkligen han, eller någon som liknar honom? Suveränt gjord i alla fall!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar