onsdag 29 januari 2014

Laddad

Så där; nu har jag skrivit veckoinköpslista med fokus på detox. På söndag ska jag köra igång. Jag har letat recept med inriktning på vegetariska rätter. Ingen alkohol, inga mejeriprodukter, inga snabba kolhydrater. Ska denna gång prova att vara striktare men bara hålla på i två veckor och kanske ta två veckor till närmare sommaren. Jag hann smita in på biblioteket före lunchen idag och lånade en receptbok. Man blir laddad när man bläddrar, det ser väldigt fräscht ut allting. Det svåra är väl att få in det i vardagsrutinerna. Jag menar, när min syster och jag var till hälsohemmet Masesgården i Dalarna för några år sedan var det ingen konst att äta nyttigt. Man började dagen med potatisvatten klockan sju, sen var det yoga, promenader, massage, det serverades grön lunch och grön middag; ett buffebord som bestod av hur många olika rätter som helst, det fanns alltid olika nyttiga teer och joser framdukade och så var man ledig och kunde vila när man ville. När jobbet pockar på ens uppmärksamhet större delen av dagen och de kommande två veckorna dessutom kvällstid, eftersom utvecklingssamtalen ligger den här perioden, blir det en tuff utmaning att samtidigt detoxa. Men jag SKA klara av det.

Jag fixade också att bli färdig med vovvens nya tröja ikväll, men när alla trådar var fästa så hade vovven gått i säng. Provning med fotografering får skjutas upp till imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar